Search

ארונו של מאיר שמגר הוצב בבית המשפט העליון בירושלים | שידור ישיר - מעריב

ארונו של מאיר שמגר הוצב בבית המשפט העליון בירושלים | שידור ישיר - מעריב

הלווייתו של מאיר שמגר תיערך היום (שלישי) בירושלים בהשתתפות צמרת המדינה. שמגר הלך לעולמו ביום שישי האחרון, בגיל 94. הוא שימש שופט ונשיא בית המשפט העליון, עמד בראש ועדות חקירה משמעותיות בדברי ימיה של המדינה, וזכה בפרס ישראל ובפרסים רבים בתחום המשפט.

ארונו של שמגר ז"ל יוצב ברחבת המבואה של בית המשפט העליון בירושלים. הציבור יוכל לעבור על פני הארון בין השעות 13:00־10:30. טקס האשכבה יחל בשעה 14:00 ויימשך כשעה.

בטקס יישאו דברים: בנו של הנשיא בדימוס, דן שמגר, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק, שופטת העליון בדימוס עדנה ארבל, וכן בנו של שמגר, רם. לבקשת המשפחה לא יתאפשר סיקור תקשורתי של ההלוויה.

סוף השבוע החולף וימי החגים היו מלאים בעצב ובתחושת אובדן קשה אצל מוקירי זכרו של שמגר. בין היתר, ספדו לו נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק, אשר הגדיר את הנשיא בדימוס שמגר "בן־גוריון של המשפט".

הנשיא ראובן ריבלין ציין כי שמגר היה "מעמודי התווך והתמך של מערכת המשפט בישראל והיה סמל להדר הבית״רי, בעל אומץ לב שיפוטי, שהאמין באמונה שלמה בבית המשפט ובמערכת המשפט אך ידע גם את מגבלות הכוח שלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מביע צער עמוק על פטירתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט מאיר שמגר, מגדולי המשפטנים במדינת ישראל. למאיר שמגר היה תפקיד חשוב בעיצוב אושיות המשפט הישראלי, לרבות במדיניות המשפט ביהודה ושומרון. תמיד אזכור בהוקרה את פעילותנו המשותפת בהנהלת מכון יונתן, לאחר פטירתו של אחי יוני ז"ל. יהי זכרו של מאיר ברוך".

שמגר שימש בעברו גם כיועץ המשפטי לממשלה וכפרקליט הצבאי. כן עמד בראשן של כמה ועדות חקירה חשובות, כמו ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת הטבח במערת המכפלה שביצע ברוך גולדשטיין, בראש ועדת החקירה לרצח ראש ההמשלה יצחק רבין ז"ל, וכן בראש ועדת חקירה צבאית שעסקה בצלילות בקישון. 

Let's block ads! (Why?)



2019-10-22 08:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMGh0dHBzOi8vd3d3Lm1hYXJpdi5jby5pbC9uZXdzL2xhdy9BcnRpY2xlLTcyNDk3MdIBMmh0dHBzOi8vbS5tYWFyaXYuY28uaWwvYW1wL25ld3MvbGF3L0FydGljbGUtNzI0OTcx?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ארונו של מאיר שמגר הוצב בבית המשפט העליון בירושלים | שידור ישיר - מעריב"

Post a Comment

Powered by Blogger.