Search

סוף למשבר: צה"ל שחרר את שני העצורים הירדנים לקראת החזרתם למדינתם - וואלה!

סוף למשבר: צה"ל שחרר את שני העצורים הירדנים לקראת החזרתם למדינתם - וואלה!

האזרחים הירדנים היבה א-לבדי ועבד אלרחמן מרעי שוחררו היום (רביעי) ממתקן המעצר שבו שהו. העצירים הועברו הבוקר לגשר אלנבי, שם הועברו מלוחמי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר לידי כוחות צה"ל, ולאחר מכן השניים יימסרו לשלטונות בירדן.

שני הירדנים נעצרו במהלך חודש אוגוסט האחרון, היבה א-לבדי בת ה-32 נעצרה במעבר אלנבי, הנמצא מזרחית ליריחו, בחשד לעבירות ביטחוניות. כוחות הביטחון ייחסו לה ניסיונות לגייס לוחמים לשורות חיזבאללה באיו"ש. מפקד פיקוד מרכז החליט להוציא לה צו מעצר מנהלי למשך כחצי שנה וא-לבדי, שהכחישה את החשדות נגדה, פתחה בשביתת רעב בעקבות הצו. עבד אלרחמן מרעי נעצר אף הוא בחודש אוגוסט האחרון במעבר אלנבי, בעת שעשה את דרכו לחתונה משפחתית בגדה, לטענתו.

בירדן ממתינים לשני העצורים עשרות בני אדם במעבר הגבול - כך דווח בכלי תקשורת ירדניים. בין הממתינים גם הוריהם שלך שני העצורים, כשהם אוחזים בשלטי תמיכה ובלונים.

בזמן מעצרם של השניים, התפתח משבר מדיני בין המדינות. ירדן השיבה את השגריר שלה בישראל, להתייעצויות בעמאן. בנוסף לכך, לפני כשבועיים נעצר אזרח ישראלי שחצה את הגבול לירדן. בשלב הראשון, אמר יו"ר הוועדה לענייני חוץ בפרלמנט הירדני כי ניתן להשתמש בישראלי שנעצר בירדן כקלף מיקוח בהחזרת שני האזרחים הירדניים העצורים בישראל.

עם זאת, בישראל לא קיבלו כל מסר מהשלטונות בירדן שקושר בין שחרור האסירים הירדנים העצורים במעצר מנהלי בישראל לבין האזרח הישראלי שנעצר לאחר שחצה את הגבול לירדן. במשרד החוץ אמרו כי האירוע של חציית הגבול על ידי האזרח הישראלי הוא אירוע פלילי בעיקרו, ולא חריג.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-06 09:37:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjIwMTjSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "סוף למשבר: צה"ל שחרר את שני העצורים הירדנים לקראת החזרתם למדינתם - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.