Search

"נעמה לא תהיה כלי משחק": משפחת יששכר נסוגה מדרישתה לבטל הסגרת ההאקר - ישראל היום

"נעמה לא תהיה כלי משחק": משפחת יששכר נסוגה מדרישתה לבטל הסגרת ההאקר - ישראל היום

יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר האסורה בכלא ברוסיה, פנתה היום (שלישי) לעורכי דינה של נעמה וביקשה למחוק העתירה לביטול החלטת שר המשפטים להסגיר ההאקר הרוסי אלכסי בורקוב לארה"ב.

"לאחר לבטים קשים מנשוא, החלטתי לחזור בי מההחלטה לערער על הכרעת שר המשפטים והחלטת בית המשפט  העליון של מדינת ישראל הדמוקרטית והיהודית. נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו", אמרה יפה יששכר. 

"אני מתפללת לכך שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה של נעמה בכלא הרוסי ונותנת אמון מלא בנשיא ובראש הממשלה  שימשיכו לפעול מול נשיא רוסיה על מנת להביא לשחרורה המיידי של נעמה".  

רק לפני יומיים הגישו עורכי דינה של משפחת יששכר, בועז בן־צור ונתי שמחוני, עתירה לבג"ץ וביקשו לבטל או לעכב את ההסגרה, כדי לא לפגוע בסיכוייה של יששכר להשתחרר מהכלא הרוסי. הבקשה אושרה וההסגרה הוקפאה עד ליום חמישי. "בהחלטה הזו יש כדי לחרוץ את גורלה של נעמה יששכר ולפגוע בזכויותיה", טענו עורכי הדין. 

הפגנת מול הקונסוליה הרוסית בניו יורק למען שחרורה של נעמה // צילום: באדיבות המשפחה

באותו יום הגישו גם עורכי הדין שמייצגים את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב מטעם הסנגוריה הציבורית עתירה לבג"ץ גם מצידם, כדי למנוע את הסגרתו לארצות הברית. העתירות הוגשו לאחר שבשבוע שעבר שר המשפטים אוחנה חתם על צו ההסגרה.  

בעתירה כתבו עורכי הדין מיכאל עירוני ודים שוב כי שר המשפטים לא טיפל כיאות בבקשת ההסגרה לרוסיה מטעמים מדיניים-פוליטיים ולא ענייניים. "מדובר במקרה הראשון שבו מדינת ישראל צריכה להכריע בין שתי בקשות הסגרה סותרות. שתי ערכאות לא קבעו לאיזו מדינה יש להסגיר את בורקוב, וכי השיקוי מצוי לפתחו של שר המשפטים", כתבו. 

"בורקוב הוא אזרח רוסי ללא עבר פלילי, שמעולם לא ביקר בארצות הברית ואין לו זיקה למדינה זו. לפיכך אנו סבורים שיש להסגירו לרוסיה. עם זאת, אם יוחלט להסגירו לארצות הברית, אנחנו מבקשים שהיא תתחייב שאם הוא יורשע, הוא ירצה את העונש ברוסיה כפי שישראל מבקשת עבור אזרחיה". 

עוד בנושא: 

נעמה יששכר ואמה יפה // צילום: באדיבות המשפחה

במהלך סוף השבוע האחרון הותר לאמה, של נעמה, יפה, לבקר אותה במתקן הכליאה. "הפגישה היתה קשה ועם הרבה בכי של נעמה ותסכול שהיא עדיין שם, ולא יודעת עד מתי", תיארה יפה. 

נעמה יששכר במפגש בכלא עם פעילי זכויות אדם // צילום: שירות בתי הסוהר של הפדרציה הרוסית 

הישראלית נעמה יששכר נדונה ל-7.5 שנות מאסר בכלא הרוסי, לאחר שבתיקה נתפסו 9.6 גרם של סמים מסוג חשיש במהלך בידוק ביטחוני בשדה"ת במוסקבה.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-05 13:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA0NjM50gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""נעמה לא תהיה כלי משחק": משפחת יששכר נסוגה מדרישתה לבטל הסגרת ההאקר - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.