Search

רקם מזימות מווילה בבגדאד: ההתגרות של סולימאני בארה"ב שהובילה לחיסולו - וואלה!

רקם מזימות מווילה בבגדאד: ההתגרות של סולימאני בארה"ב שהובילה לחיסולו - וואלה!

רקם מזימות מווילה בבגדאד: ההתגרות של סולימאני בארה"ב שהובילה לחיסולו

באמצע חודש אוקטובר, הגנרל קאסם סולימאני נפגש עם מנהיגי המיליציות העיראקיות בווילה שעל גדות נהר החידקל, המשקיפה על מתחם שגרירות ארצות הברית בבגדאד. מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה הנחה את בעל בריתו הבכיר ביותר בעיראק, אבו מהדי אל-מוהנדס, ומנהיגים אחרים להגביר את התקיפות נגד מטרות אמריקניות במדינה, באמצעות כלי נשק חדישים שסיפקה להם איראן - כך אמרו לרויטרס שני מפקדי מיליציות ושני גורמים ביטחוניים שתודרכו על המפגש.

המטרה הייתה להפנות את הזעם הגובר נגד איראן ברחוב העירקי כלפי ארצות הברית, דרך התגרות בה שתגרום לתגובה צבאית שלה. בסופו של דבר, המאמצים של סולימאני הסתיימו בחיסולו שלו ושל אל-מוהנדס, בפעולה אמריקנית שמהווה הסלמה דרמטית מול איראן.

הגורמים ששוחחו עם רויטרס חושפים הצצה נדירה לדרך הפעולה של סולימאני בעיראק, שלדבריו הכיר כמו את כף ידו.

לפי מפקדי המיליציות והגורמים הביטחוניים העיראקיים, שבועיים לפני הכינוס באוקטובר, הורה סולימאני למשמרות המהפכה להעביר כלי נשק מתוחכמים יותר - כמו משגרי קטיושות וטילי כתף שבאמצעותם ניתן להפיל מסוקים - דרך שני מעברי גבול עם עיראק.

בפגישה בווילה, אמר סולימאני למפקדים שהתאספו להקים קבוצת מיליציה חדשה מקבוצות קטנות יותר - שלא היו ידועות לארצות הברית - כדי שזו תשגר רקטות על כוחות אמריקניים המוצבים בבסיסים צבאיים בעיראק. הוא הורה לגדודי חיזבאללה - כוח שהוקם על ידי אל-מוהנדס ואומן באיראן - לנהל את התכנית החדשה.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-04 10:40:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzMwMTnSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "רקם מזימות מווילה בבגדאד: ההתגרות של סולימאני בארה"ב שהובילה לחיסולו - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.