Search

קריאה שהוגדרה כ"אירוע שוגג" במוקד: אלה ממצאי מכבי האש על אסון המעלית - ישראל היום

קריאה שהוגדרה כ"אירוע שוגג" במוקד: אלה ממצאי מכבי האש על אסון המעלית - ישראל היום

הקריאה הראשונה הוגדרה כ"אירוע שוגג", אלפי הפניות העמיסו על מוקד 102, מערכת הניקוז בבניין קרסה לחלוטין והמים העכורים הקשו על המחלצים  - אלה חלק מהממצאים הראשוניים של בדיקת מכבי האש, בעקבות האירוע הטרגי בתל אביב, שבו טבעו למוות בני זוג במעלית - כתוצאה מהצפה בחניון.  

"אירוע חריג בכל קנה מידה"

לפי הבדיקה שחקרה את אסון מותם של סתיו הררי ודין שושני זכרם לברכה, לא היה ניתן לצפות היכן יתרחש האירוע. למרות התחזיות למזג אוויר סוער ולהצפות באזור החוף, האירוע הוגדר כ"חריג בכל קנה מידה". במכבי האש הדגישו כי בשעות האסון, בין 11:00 ל-13:00 ירדו באותו אזור 74 מ"מ גשם, שהביאו לקריסה מוחלטת של מערכת הניקוז בבניין. 

למרות תחזיות מזג האוויר, נטען כי לא היה ניתן לצפות את מקום האירוע

בנוסף, נכתב כי בסוף השבוע הורה ועד הכבאים לסרב להנחייה פיקודית על תגבור תחנת ירושלים בצוותים מתחנת בית שמש לאור המחסור הזמני בכוח אדם. לפיכך, החל מאתמול בלילה מערך הכבאות פועל בהנחיית ועד הכבאים ב"מתכונת שבת".

כחמישים דקות עד תחילת חילוץ הלכודים

12:42: הקריאה הראשונה מוגדרת כ"אירוע שוגג".

13:08: דיירי רחוב נדב 2 מזעיקים פיזית לוחמי אש שפעלו באירוע שריפה ברחוב נדב 32. הם הגיעו ראשונים לזירה. 

13:13: הצוות דיווח ממקום האירוע למוקד על חשש ללכודים שאינם מגיבים במעלית וכי כל קומת החניון והלובי מוצפים ללא כל יכולת גישה.

13:15: אגף מבצעים במערך העביר למחוז מרכז בקשה לתגבור צוותים בעקבות ריבוי האירועים. 

13:27: מפקד המשמרת דיווח על לכוד ודאי במעלית.

13:33: יחידת להבה שפעלה באירוע לחילוץ לכודה במרתף הוזנקה לרחוב נדב 2 . מפקד היחידה החליט על פיצול הכוחות ל 2 צוותים תוך מענה מבצעי לאירוע חילוץ מציל חיים נוסף בסמוך. 

13:51: כוחות להבה ואיתם צוללנים ואמצעים ייעודים למתווה חילוץ מורכב מגיעים למקום האירוע ומתחילים בפעולות חילוץ. 

עד 14:40: לוחמי האש פעלו כדי להגיע ללכודים. מורכבות החילוץ והעבודה בסביבת מים עכורים בראות אפס, האריכו עוד יותר את זמן החילוץ, שבה הוצא הלכוד ראשון.

15:43: חולצה הלכודה השנייה.

"מערך הכבאות תוגבר"

לפי הבדיקה, החל משעות הבוקר המאוחרות ולאור ההחמרה במזג האוויר ובכמות המשקעים, בוצע תגבור של צוותים מתחנות המחוז ת"פ תחנת תל אביב. בנוסף, גויסו שלושה צוותים ייעודים מיחידת להבה המיומנים בחילוצים מורכבים ובצלילה. כמו כן, הוזנקו ממחוז מרכז 5 צוותי כיבוי וחילוץ אחרים. ארבעה מתוכם היו רכבי סער ויחידה לחילוץ מיוחד עם סירה.

חילוץ הלכודים שמותם נקבע לאחר מכן // צילום: כיבוי אש

בד בבד, הנחה קצין האג"מ על תגבור המשל"ט המחוזי, שבו שהו שלושה מוקדנים בתא, ותגבור של רמ"די מבצעים של (חולון .ת"א) למשל"ט לפתיחת זירה. בין 12:00 ל-13:30 התקבלו במוקד 2,735 שיחות של אזרחים, ומאתיים דיווחים מבצעיים נענו וטופלו.  

סך הכל פעלו בתל אביב בעת האירוע  19 צוותי כיבוי והצלה שנתנו מענה לעשרות הצפות וחילוצים, חלקן סמוך לאירוע המעלית ברחוב נדב 2. כך למשל, פעלו לוחמי אש באירוע מקביל ברחוב בת שבע 16, שבו חולצה דיירת על סף טביעה ובמצב היפותרמיה. במקביל, גם פעל צוות לוחמי אש באירוע ברחוב נדב 32 שם דווח על שריפה בדירה. 

Let's block ads! (Why?)



2020-01-05 12:07:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIxNjc50gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "קריאה שהוגדרה כ"אירוע שוגג" במוקד: אלה ממצאי מכבי האש על אסון המעלית - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.