Search

כחול לבן מאיימת: נחליף את יו"ר הכנסת או דיון בחסינות - סרוגים

כחול לבן מאיימת: נחליף את יו"ר הכנסת או דיון בחסינות - סרוגים

חדשות סרוגים02.01.20 17:01  ה' בטבת תשפ

כחול לבן מאיימת: נחליף את יו"ר הכנסת או דיון בחסינות

  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

בעקבות הדיווחים כי יו"ר הכנסת אדשלטיין מתכוון להשתמש בזכות הווטו שהוענקה לו על ידי הוועדה המסדרת, בכדי למנוע את הדיון על בקשת החסינות שביקש ראש הממשלה, בכחול לבן שוקלים בתגובה אפשרות להחליפו, כך לפי פרסום היום (חמישי) בערוץ 12.

ביום ראשון צפוי להיפגש יו"ר הוועדה הסדרת אבי ניסנקורן עם אדלשטיין, ויחד עם יועמ"ש הכנסת אייל ינון, כדי לדון עמם על הקמת ועדת הכנסת ודיון בבקשת החסינות. אך כבר עוד קודם, אדלשטיין יתאם יקבל את עמדת ינון במטרה לגבש את עמדתו האם ניתן להקים בזמן ממשלת מעבר את ועדת הכנסת.

עוד באותו נושא

המבחן של אדלשטיין: לו"ז פוליטי אחרי בקשת החסינות


ינון כבר נתן את חוות דעתו בעניין לפיה, הכנסת רשאית לעשות זאת. "גם אם בעת הזו לא קמה חובה משפטית על הכנסת להקים את ועדת הכנסת, אם הח"כים יסברו שנוכח חשיבות הדיון בבקשת החסינות יש מקום לחרוג מההתנהלות המקובלת בכנסת ויתגבש רוב  להקמת ועדת כנסת קבועה כבר בשלב זה, אינני סבור שקיימת מניעה משפטית לעשות כן", כתב ינון את גישתו לחברי הכנסת.

לאחר מכן, במידה וייאשר אדלשטיין את הבקשה להקמת וועדת הכנסת, יתקיים דיון בוועדה המסדרת בכדי להשיג רוב ולאשר את הקמתה. במידה ואדלשטיין יסרב, ינסה ניסנקורם להשיג רוב מעל 61 חתימות של חברי הכנסת אותם יגיש ליו"ר וליועמ"ש בכדי להורות על הקמת הוועדה.

ניסנקורן עצמו רצה שהדיון יתקיים כבר אתמול, אך בלשכת היו"ר טענו כי הבקשה הוגשה באיחור ואלדשטיין שוהה בכלל בחו"ל והוא מבקש לדון על כך קודם עם היועמ"ש במטרה לחדד את הנהלים או בכלל למשוך זמן. כאמור, הדבר היחיד שעוצר את הקמת ועדת הכנסת שאמורה לדון בחסינות ראש הממשלה נתניהו בשלב הזה, זהו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. הוא במקרה גם היחיד מבכירי הליכוד שלא הביע תמיכה בראש הממשלה נתניהו או ביריבו גדעון סער, במהלך הפריימריז לליכוד.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-02 15:01:44Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMicGh0dHBzOi8vd3d3LnNydWdpbS5jby5pbC80MDU5ODAtJUQ3JTlCJUQ3JTk3JUQ3JTk1JUQ3JTlDLSVENyU5QyVENyU5MSVENyU5Ri0lRDclOUUlRDclOTAlRDclOTklRDclOTklRDclOUUlRDclQUHSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "כחול לבן מאיימת: נחליף את יו"ר הכנסת או דיון בחסינות - סרוגים"

Post a Comment

Powered by Blogger.