Search

רה"מ: "על הקהילה הבינלאומית להפסיק את התקפות הטרור של איראן" - ישראל היום

רה"מ: "על הקהילה הבינלאומית להפסיק את התקפות הטרור של איראן" - ישראל היום

על רקע אמירתו המפתיעה של נשיא ארה"ב, לפיה הוא מוכן להיפגש עם מנהיג איראן רוחאני, ראש הממשלה נתניהו פונה למנהיגי העולם ומבקש מהם לפעול נגד איראן. בסרטון שהופץ ביו-טיוב אומר נתניהו: "איראן פועלת בחזית רחבה כדי להוציא התקפות טרור רצחניות נגד מדינת ישראל. ישראל תמשיך להגן על ביטחונה בכל דרך שתידרש. אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול מיד כדי שאיראן תפסיק התקפות אלה".

 

 

מוקדם יותר התייחס שר האוצר וחבר הקבינט משה כחלון למתיחות הביטחונית. כחלון אמר: "עברנו 72 שעות מאוד מתוחות וקריטיות. כל פעולות צה"ל נועדו למנוע התקפה על ישראל. נמשיך בהתאם להחלטת הקבינט. לא נעצור - לא רה"מ, לא הקבינט, ולא צה"ל וכוחות הביטחון - שמגיע להם שאפו ענק. רה"מ אמר פעם שכל פיצוץ במזה"ת מייחסים לישראל. אז אני רוצה לומר לכם שמייחסים לנו דברים שגם לא שלנו. כדי לא להגיד מה שלנו ומה לא".

 

דובר צה"ל פרסם הבוקר (שני) כי שניים מההרוגים בתקיפה בסוריה בליל שבת עברו אימונים באיראן בשנים האחרונות. על פי הדיווחים בתקיפה נהרגו לפחות חמישה פעילי מיליציות שיעיות.

 

נתניהו הגיב לסיכול הפיגוע של כוח קודס :"במאמץ מורכב חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה, כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ. זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן, וזה בשליחות של איראן".

 

בשבוע שעבר רמז נתניהו כי ישראל פועלת בעיראק. "אני לא נותן חסינות לאיראן בשום מקום", אמר בראיון לערוץ 9 ברוסית. "איראן זו מדינה, מעצמה, שחרתה על דגלה את השמדת מדינת ישראל. היא מנסה להקים בסיסים בכל מקום נגדנו. באיראן עצמה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן", הוסיף ראש הממשלה.

 

בשלב זה שאל אותו המראיין: "כלומר, אם נדרש גם פועלים בעיראק?". נתניהו השיב: "אנחנו פועלים… לא רק אם נדרש, אנחנו פועלים בהרבה מאוד גזרות מול מדינה ששואפת להשמיד אותנו. ברור שאני נתתי את חופש הפעולה ואת ההנחיה לכוחות הביטחון לעשות מה שצריך כדי לסכל את המזימות הללו של איראן. וברור גם שאני הובלתי, ובהרבה מובנים גם ממשיך להוביל מאמץ עולמי נגד איראן, והיו שנים שעמדתי לבד".

 

בחודש האחרון הופצצו שלושה אתרים, בהם האנגרים ומחסנים שאחסנו ככל הנראה טילים ונשק מתוחכם, באזור בגדד בעיראק. בתקיפה האחרונה בשבוע שעבר הושמדו מחסני נשק וטילים של המיליציה השיעית הנתמכת על ידי איראן בעיראק.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-26 17:23:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg1ODEx0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "רה"מ: "על הקהילה הבינלאומית להפסיק את התקפות הטרור של איראן" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.