Search

לוחמים נדרשו לשלם בכניסה לבית כנסת - ישראל היום

לוחמים נדרשו לשלם בכניסה לבית כנסת - ישראל היום

גדוד לוחמים מפיקוד העורף שסייר בתל אביב לא הורשה להיכנס לבית הכנסת הגדול, מכיוון שהחיילים סירבו לתרום עשרה שקלים כל אחד תמורת הכניסה. כרמלה מנשה פרסמה היום (חמישי) ברשת ב' כי הלוחמים נדרשו לשלם עשרות שקלים לטובת בית הכנסת, בצעד חריג, ולאחר שסירבו לעשות זאת נאסרה כניסתם למתחם. 

עיריית תל אביב הבהירה בתגובה כי אינה צד בנושא. "בית הכנסת אינו מתוקצב על ידינו, ולכן ההחלטה על גביית כספים נמצאת בידי העמותה המנהלת אותו". נשיא בית הכנסת, שלמה פיבקו, טען כי הדרישה לגיטימית. "עמותת בית הכנסת אינה יכולה לעמוד בעלויות של פתיחת בית הכנסת במהלך היום, ורוב התקציב הוא מתרומות. אין לנו ברירה". 

פיבקו הוסיף ואמר כי ההחלטה תישקל בשנית, ולספק הנחה לחיילים. "נשקול לאפשר לחיילים להיכנס לבית הכנסת תמורת תשלום של חמישה שקלים". 

אחד החיילים אמר לרשת ב' כי מדובר בהחלטה הזויה. "זה הזוי שמשלמים דמי כניסה לבית כנסת, והזוי עוד יותר שהם קוראים לזה תרומה. זו החלטה בזויה לא לאפשר ללוחמים שמשרתים בצה"ל להיכנס לבית כנסת". 

מדובר בהחלטה יוצא דופן וככל הנראה חסרת תקדים, וככל הנראה אין בית כנסת אחר בישראל שדורש דמי כניסה למתחם. עם זאת, בתי כנסת רבים מתקשים להתמודד עם התשלומים הגבוהים, מכיוון שהם אינם מקבלים תקציב להפעלת המקום ונזקקים לתרומות או לתשלום דמי חבר.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-22 08:28:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjg0NzY30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "לוחמים נדרשו לשלם בכניסה לבית כנסת - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.