Search

כמו בת ערובה: רוסיה חזרה למעמדה הישן כמדינת משטרה - ישראל היום

כמו בת ערובה: רוסיה חזרה למעמדה הישן כמדינת משטרה - ישראל היום

עכשיו, כשסיפורה של נעמה יששכר עולה לכותרות, מוטב לא להיסחף. האינטרסים הבינלאומיים של ישראל מסבכים מאוד את הנושא, וייתכן שעדיף היה לשמור על המגעים לשחרורה של יששכר מהכלא ברוסיה בפרופיל נמוך. 

 

ישראל מנהלת היום מלחמה על אש קטנה, שחלקה הגדול מתנהל באזור נרחב, שהוא אינטרס אסטרטגי של הרוסים. מדובר באותן הבנות שהתגבשו החל מספטמבר 2015. הישראלים נוטים לראות מצב קיים כאילו הוא נוצר יש מאין והוא המצב הטבעי מאז ומעולם. ולא כך. כאשר נכנסו הרוסים עם הכוח הימי שלהם, כוח אווירי, סוללות טילים שמכסות נתחים גדולים מהמזרח התיכון ושאר הכוחות התומכים, התפיסה המיידית בישראל היתה של שינוי אסטרטגי מהפכני לרעת ישראל - חיל האוויר איבד את חופש הפעולה שלו. תוך זמן קצר התברר שאפשר לתאם עם הרוסים, וחופש הפעולה הישראלי בסוריה ובכל מקום אחר נשמר. אבל זה איזון מאוד עדין שכבר נשבר פעם או פעמיים.

רק לפני כחצי שנה, עם ישראל הריע לנשיא ולדימיר פוטין ואנשיו על המאמץ האדיר שהשקיעו לטובת ישראל כדי להחזיר לידיה שרידי גופות של נעדרים מקרב סולטן יעקוב ב־82'. פתאום רוסיה חוזרת למעמדה הישן המיתולוגי של מדינת משטרה שמסוגלת להחזיק בני אדם כבני ערובה.

נעמה יששכר עם אמה יפה // הצילום באדיבות המשפחה 

בתקשורת הישראלית כבר החליטו שיש פתרון ל"משבר" של הצעירה שהורשעה ב"הברחת סמים". כביכול היא אמורה להיות מוחלפת בעבריין סייבר המבוקש לרוע המזל בארה"ב, וישראל החליטה על פי הליך משפטי חלוט להסגירו לאמריקנים. זה נושא לטיפול של מקצועני משפט. שוב, לא בטוח שזאת הנוסחה. זאת בוודאי הנוסחה שנראית רצויה למשפחתה של נעמה יששכר. הנה, יש לנו עצור רוסי - הם רוצים אותו, נמסור אותו. משהו לפי נוסחת הפעולה של משפחות נעדרים כשמדובר בארגוני טרור. 

עוד בנושא: 

צריך להיות ברור שניתן לצפות גם למידה של אחריות אישית מישראלי מתחת לגיל 30. ישראל לא תשלם בנכסים אסטרטגיים כדי לחלץ אדם שהורשע בפלילים. החשבון הסמוי של המשפחה הוא ברור: על מי נלחץ? על פוטין? על טראמפ? לא. נלחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

נעמה נחטפה יותר כאמריקנית מאשר ישראלית. טראמפ צריך להתערב // צילום: איי פי 

התקשורת תשמח להפוך את הצעירה התמימה לדבר החשוב ביותר ביחסי ישראל־רוסיה מאז המלחמה הקרה. מתבקש פתרון יצירתי שמומחי משפט ותיווך יודעים לייצר. הפרסום עכשיו של הפרשה פוגע ברוסיה וזה אמצעי לחץ. אם יש ישראלים ששכחו שרוסיה היתה פעם ארץ שאתה יודע איך אתה נכנס אליה אבל אתה לא יודע איך תצא ממנה - הם מקבלים תזכורת מרה.  

נראה שיששכר עצורה יותר כאמריקנית מאשר כישראלית, ולכן ניתן לדרוש מהממשל האמריקני שיתרום את שלו לפתרון הבעיה. לפי כל ההערכות, הרוסים החמירו איתה ברגע שהבינו שהיא נושאת דרכון אמריקני. זה מקרה יוצא דופן שבו יחסיה של ישראל עם רוסיה טובים בהרבה מיחסי רוסיה עם ארה"ב, שהטילה סנקציות חמורות על האויבת הישנה שלה. כך שגם בנושא עירוב האמריקנים בפרשה, דרושה הערכה מקצועית מעמיקה. קיימת בכל זאת אפשרות שככל שהפרשה תצטמצם ליחסי ישראל־רוסיה, יהיה קל יותר לטפל בה.

 

Let's block ads! (Why?)



2019-10-13 09:37:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk4NzA50gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "כמו בת ערובה: רוסיה חזרה למעמדה הישן כמדינת משטרה - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.