Search

ח"כ הנדל: "המתקפה עליי הייתה מכוערת" - ישראל היום

ח"כ הנדל: "המתקפה עליי הייתה מכוערת" - ישראל היום

ח"כ יועז הנדל מכחול לבן מגיב לסערה שעוררו דבריו בראיון לעיתון הארץ: "המתקפה עליי בעניין הזה הייתה מכוערת - מאלה שלא קראו את הכתבה אלא רק את הציטוט החלקי, ומאלה שקראו, הבינו היטב ובכל זאת החליטו לעשות סיבוב פוליטי".
בראיון להארץ שפורסם בסוף השבוע האחרון, אמר ח"כ הנדל, בין השאר, כי "הגיעו לפה אנשים מכל מיני מדינות, חלקם הגיעו עם מנטליות של קונצרט וחלקם הגיעו עם מנטליות של דרבוקות". בנוסף לכך, אמר הנדל בראיון: "אני חושב שהתרבות הערבית מסביבנו היא הג'ונגל".

ח"כ הנדל כתב היום (ראשון) בפייסבוק בתגובה לסערה: "אני כותב את הדברים בכאב. פוליטיקה היא עסק מלוכלך, אבל נדמה לי שעדיין יש מקום לאמת בעולם שלנו. התראיינתי להארץ. שיחה ארוכה. חלק גדול ממנה עסק ביחסי לפערי התרבות בין מדינת ישראל שבעיני מתקדמת ומערבית - מדינה ששואפת לחברת מופת, לבין הדיקטטורות הערביות נטולות זכויות האדם שסביבנו. חלק עסק בעניין העדות בישראל. הסברתי שוב ושוב שלטעמי אסור לטפח את זה, יש בישראל עדות שונות וגוונים שונים (וטוב שכך), אבל בחיים האישיים שלי, אין. כולם מעורבבים עם כולם, ובחזוני דווקא מתוך רב תרבותיות מייצרים סידור תפילה ישראלי. או מקהלה משותפת".

תמר זנדברג מגיבה לדברי ח"כ יועז הנדל

ח"כ הנדל ציין כי "באחד המשפטים - מתוך כמה שעות של שיחה - כדי להסביר למה חשוב שתהיה תרבות שלטונית מוסדית משותפת, אמרתי גם שזה לא משנה מאיפה באו אנשים לארץ: עם תרבות של קונצרט בווינה או תרבות של דרבוקות. בעיני זו הייתה מטאפורה למוזיקה ותו לא.

"אני יליד הארץ ודווקא פחות מתחבר למוזיקה קלאסית. דווקא השילוב הישראלי של דרבוקות, אנדלוסית, פיוטים וקלאסית יוצרים את המקהלה הישראלית. לא משנה מהיכן הגיעו לכאן, יש פה תרבות משותפת שנוצרה". 

בהמשך ביקש ח"כ הנדל להבהיר: "לא התכוונתי ולא אמרתי שתרבות אחת עדיפה על השנייה, גם לא קישרתי מעולם את הדרבוקות למצביעי ליכוד, כפי ששיקרו ביודעין אנשי הקמפיין של הליכוד. אימן עודה ואחמד טיבי השוו אותי לנאצי כי העזתי לבקר את התרבות הערבית נטולת זכויות האדם במדינות ערב שמסביב לישראל. מירי רגב, המשסה הלאומית, קפצה על המציאה. למה לפספס כשאפשר לגרום לאנשים לשנוא אחד את השני?". 

בסיכום דבריו כתב הנדל: "אני מאמין שהאמת מנצחת, כך גם הרצון לאחדות ולא השאיפה הפוליטית להפוך אותנו לשבטים-שבטים".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-09 11:15:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMxOTU30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ח"כ הנדל: "המתקפה עליי הייתה מכוערת" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.