Search

המצוד אחר המחבל מבנימין נמשך, חשש שיבצע פיגועים נוספים - וואלה!

המצוד אחר המחבל מבנימין נמשך, חשש שיבצע פיגועים נוספים - וואלה!

המצוד אחר המחבל מבנימין נמשך, חשש שיבצע פיגועים נוספים
צילום: רוני כנפו, תיעוד מבצעי מד"א ומשטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

יומיים לאחר פיגוע הירי בצומת הפרסה הסמוך לדולב שבבנימין, המצוד אחר המחבל שפתח באש לעבר לוחמי חטיבת כפיר שהוצבו במקום עדיין נמשך. לדברי גורמים צבאיים ביהודה ושומרון, המצוד "טרם עבר למישור המודיעיני" וכי הסריקות עדיין מתבצעות.

שעות ספורות לאחר התקרית, הוחלט כי מפקד חטיבת אפרים, אלוף-משנה יפתח נורקין יקים חפ"ק מיוחד ויוביל את המצוד אחר המחבל שהצליח להימלט. החפ"ק הוקם בסיוע גורמי מודיעין של פיקוד המרכז, אמ"ן ושב"כ.

בעקבות התקרית, יחידות עילית הועמדו ברמת דריכות גבוהה לאפשרות שיידרשו לפשוט על מבנה כדי לבצע את מעצרו. לטענת גורמי צבא ביו"ש, בוצע תחקיר מעמיק בשטח כדי להעריך מה היו נתיבי המילוט של המחבל שלפי הערכות פעל לבדו והכיר היטב את השטח.

לפי הערכת הגורמים, המחבל שביצע את הפיגוע במהלכו נפצע אחד החיילים באורח קל, התגורר ככל הנראה באחד הכפרים הסמוכים, ועל כן ייתכן שנמלט לאזור אחר. על כן, המצוד אחריו מתנהל בכמה גזרות במקביל. בשלב זה, קיים חשש שעד שיאותר על ידי כוחות הביטחון, המחבל יבצע פיגוע נוסף. חשש זה הולך וגובר לנוכח האפשרות שהמחבל נמנה עם תשתית טרור גדולה יותר ושיש כמותו נוספים שממתינים לפקודה לפעול.

בתוך כך, לפנות בוקר דיווחו הפלסטינים כי צה"ל פעל בפאתי רמאללה והחרים מצלמות מצירי תנועה. ככל הנראה כדי להתחקות אחר פעילות חשודה במרחב. זאת, במקביל להפרות סדר שנמשכות ברחבי הגדה המערבית, בהן בכפר סמוך לטול כרם בפאתי יריחו. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ולא דווח על נפגעים.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-08 18:00:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzk2ODHSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "המצוד אחר המחבל מבנימין נמשך, חשש שיבצע פיגועים נוספים - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.