Search

על הכוונת של בנימין נתניהו: המנדטים הרדומים של "מנגני הדרבוקות" - ישראל היום

על הכוונת של בנימין נתניהו: המנדטים הרדומים של "מנגני הדרבוקות" - ישראל היום

במשך קרוב לשעה נאם אמש (שבת) ראש הממשלה נתניהו במה שהוגדר "הצהרה מיוחדת לציבור", כאשר המסר המרכזי שהעביר הוא דווקא מה שלא נאמר: אין סיפוח לפני הבחירות.

עובדה זו יכולה להעמיד אותו בפני מתקפות מבית, מתוך מחנה הימין, על החמצת השעה, אולם מנגד הוא הצליח כנראה גם ליצור ציפייה. בקרב בינו לבני גנץ, ברור מי יצליח לספח את יישובי יו"ש ומי לא. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום בחירות מיוחד // מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

בשבועות האחרונים, כמו גם בנאום אתמול, משרטט ראש הממשלה קו ברור מיהו עיקר קהל היעד של קמפיין מפלגתו. זה לא הבייס ולא אלה שחנו בבחירות האחרונות בשאר מפלגות הימין, אלא אלה שבליבם איתו - אולם בפעם הקודמת נשארו בבית. 

נתניהו מאמין שאין צורך שימציא את הגלגל מחדש. הוא לא צריך לתור אחרי קהלים חדשים או לנגוס באכזריות במפלגות הימין כדי לנסות להגדיל את הליכוד, אלא לעורר שלושה מנדטים רדומים של "מנגני דרבוקות" מהפריפריה ומהשכונות, שהפעם יבואו לקלפי.

לא רק כדי להבטיח שנציגם האותנטי עולה לשלטון ולא נציג האליטה וצפון תל אביב - אלא גם כדי להשתתף במשאל העם שעליו הכריז ראש הממשלה, בנוגע לעתיד ההתיישבות, עניין שעל פי הסקרים זוכה לתמיכה עצומה, ולא רק מהימין הקשה אלא גם ממצביעי מפלגות המרכז. 

בכחול לבן משקיעים לא מעט במנדטים מהימין הרך בניסיון להחזיק אותם במחנה האנטי־ביבי, יחד עם גורמי שמאל מובהקים כיעל גרמן, עפר שלח ואחרים, תוך ניצול מצבו המשפטי של נתניהו, שרבים מהם רואים בו בעייתי ובלתי מוסרי.

עוד בנושא:

במסרים האחרונים שלו מנסה נתניהו להחזיר גם אותם לליכוד ולהסביר שפסילתו בשל מצבו אינה יכולה לבוא בכל מחיר, כולל באמצעות תמיכה באדם שאינו ראוי כבני גנץ. 

מאז ביקור נתניהו בארה"ב והחלטתו לוותר על החסינות, שב ראש הממשלה לשלוט בסדר היום. כחול לבן, שהובילו עם ההתנגדות לחסינות בכנסת, איבדו את הבכורה ומנסים - בדרך כלל לשווא - להדביק את הקצב. נתניהו לא מרבה לתקוף את בני גנץ כבעבר, והביקורת שהוא מטיח בו הפעם מדודה ובמשורה.

עם זאת, בכחול לבן מוצאים את עצמם במגננה לא תמיד מפניו אלא גם ממתקפות מבית, כמו זו שהגיעה בעקבות דבריו של יועז הנדל בראיון ב"הארץ" על אלה שהגיעו "עם מנטליות של דרבוקות", לעומת אלה שאוחזים ב"מנטליות של קונצרט בווינה".

בכך המשיך הנדל את מורשתם של יאיר גרבוז, עודד קוטלר וגידי אורשר, שניפקו, כל אחד בתורו מפיו מפיק המרגליות, שורת התבטאויות גזעניות וחשוכות, שרק העניקו דלק לקמפיין הליכוד ואולי גם לזה של ש"ס.

אף כי נדמה שאחרי עשרות שנים של חיים משותפים בארץ ישראל הן עברו מן העולם, בכל פעם מקבלים תזכורת שהפינות האפלות האלה בחברה שלנו עדיין בתוכנו.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-08 21:35:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMxODE10gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "על הכוונת של בנימין נתניהו: המנדטים הרדומים של "מנגני הדרבוקות" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.