Search

בהלת הקורונה: מאה תושבי ההתנחלות ענב ייכנסו לבידוד - וואלה!

בהלת הקורונה: מאה תושבי ההתנחלות ענב ייכנסו לבידוד - וואלה!

בני משפחה מהשומרון נדבקו בקורונה, מאה תושבים ייכנסו לבידוד
צילום: המרכז הרפואי פוריה, לע"מ, עריכה: עמית שמחה

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם ובישראל, בעוד משרד הבריאות אישר כי מספר החולים בארץ עומד על 50. בשומרון החליטו היום (שלישי) על בידוד למאה תושבים בעקבות הידבקות בני משפחה מענב. בוול סטריט נסגרו הלילה השווקים בשפל שלא נראה מאז המשבר הפיננסי ב-2008 ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי נשקלת הקלה משמעותית במיסים בשל הנזקים שגרף הווירוס.

סין, שרשמה 19 נדבקים חדשים ביממה האחרונה בלבד, סגרה את כל בתי החולים הזמניים לטיפול בקורונה בעיר ווהאן, והנשיא שי ג'ינפינג אף ביקר במוקד ההתפרצות. באיטליה, לאחר עלייה של כמאה בני אדם ביממה במניין הקורבנות מהקורונה, ראש הממשלה ג'וזפה קונטה הודיע כי לא יהיה עוד "אזור אדום", אלא במקום זאת - כל שטחי המדינה יהיו תחת אותם התנאים. במסגרת הסגר, התנועה של 60 מיליון אזרחי המדינה תהיה מוגבלת להגעה למקומות עבודה ולמקרי חירום בלבד, וכל ההתאספויות הציבוריות ייאסרו.

10:05 - חולה מספר 45 ביקרה בקלפי, במסעדה ובבית כנסת בירושלים

משרד הבריאות פרסם את מסלולה של חולה מספר 45, אישה בשנות ה-60 לחייה. היא אובחנה כחיובית לנגיף לאחר שבאה במגע של תייר צרפתי, חולה מאומת, שביקר בארץ. במשרד אמרו כי האנשים שבאו במגע עם החולה כבר אותרו ומתודרכים באופן פרטני. בנוסף אליהם, פורסמו המקומות שבהם שהתה, ומי שהיה בהם באותן השעות מחויב להיכנס לבידוד:

2 במרץ, יום שני 08:00-08:10, קלפי בבית הספר מקור חיים שברחוב פייר קניג
2 במרץ, יום שני 10:00-11:00, אושר עד בקניון הדר רחוב פייר קניג 26 ירושלים
2 במרץ, יום שני 18:30-19:45, מסעדת עזרא גריל בשרים יד החורצים 14 ירושלים
4 במרץ, יום רביעי 15:00-16:00, רמי לוי קניון רב חן בתלפיות ירושלים
7 במרץ, שבת 10:00-10:45, בית כנסת "אוהבי ציון" רחוב מקור חיים בירושלים

9:54 - סין: נסגרו כל בתי החולים הזמניים לטיפול בקורונה

התקשורת הרשמית בסין הודיעה על סגירת כל בתי החולים הזמניים שיועדו לטיפול בקורונה בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף. זאת, לאחר הירידה במספר הנדבקים החדשים, שמספרם עמד ביממה האחרונה על 19 בלבד. ברקע מאמצי הממשלה לבלום את ההתפשטות, נשיא סין שי ג'ינפינג ביקר מוקדם יותר בעיר, בירתו של מחוז חוביי.

9:48 - 12 אלף זרים עזבו את ישראל, 13 אלף ישראלים נכנסו לארץ

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה כי מאז ההחלטה אמש על מניעת הכניסה בכלל הגבולות, עזבו את ישראל מרצונם החופשי 12,246 אזרחים זרים. בסך הכול, עזבו בשבועיים האחרונים את ישראל יותר מ-204 אלף אזרחים זרים. כמו כן, סורבה כניסתם של יותר מ-350 אזרחים זרים בכלל המעברים - נתב"ג, רמון, טאבה ורבין.

הזרים שעזבו את ישראל מרצונם החופשי, מאז יום שישי האחרון, כוללים 482 אזרחי אוסטריה, 160 מאיטליה, 3,357 מגרמניה, 973 מספרד, 11 ממצרים, 2,794 מצרפת, 451 משוויץ, 9,983 מארצות הברית, 2,320 מפולין ו-1,396 מרומניה. במקביל, נכנסו לארץ ביממה האחרונה 13,066 ישראלים.

9:28 - משפחה מההתנחלות ענב נדבקה, מאה תושבים נשלחו לבידוד

ארבעת בני משפחתו של עובד מד"א מההתנחלות ענב שבשומרון, שנדבק בקורונה, התגלו אף הם כנשאי הנגיף. בעקבות זאת, במועצה האזורית שומרון החליטו כי מאה תושבים ייכנסו לבידוד, מתוכם 33 פעוטות. במועצה אמרו כי מספר המבודדים צפוי אף לעלות.

החולה איננו נמנה על צוותי רפואת חירום של מד"א, ולא בא במגע עם חולים ומטופלים. ככל הנראה, הוא נדבק לאחר שהיה במגע הדוק עם חולה מאומת, מחוץ למסגרת העבודה. במשרד הבריאות הורו לכל מי שהיה איתו במגע להיכנס לבידוד. בד ובדד, הוא הדביק את אשתו, העובד כמטפלת במעון, ואת שלושה מילדיו, אך בת נוספת לא נדבקה. ארבעת בני המשפחה הועברו לטיפול בתנאי בידוד בתל השומר.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כינס במהלך הלילה ישיבת חירום עם הצוות המקצוע של המועצה והנהגת התנחלות לבחינת ההתנחלות, שמבהלכה שוחח עם סגן מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אודי קמינר. הבוקר, בתיאום עם המשרד, נשלח מכתב לתושבים המסביר את המצב המורכב ומבקש מכל מי שהיה במגע עם בני המשפחה, כולל הפעוטות במעון, להיכנס לבידוד.

דגן אמר כי "אנחנו מצויים במצב מורכב ועדין וימים קשים עוד לפנינו. אנחנו פועלים יד ביד לצד משרד הבריאות והנהגת הישוב כדי לפעול מצד אחד למען בריאות הקהילה ומהצד השני תוך התחשבות במרקם החיים של הבריאים וסיוע למבודדים".

8:27 - קורבן ראשון מהקורונה בקנדה

רשויות הבריאות בקנדה הודיעו על קורבן ראשון במדינה כתוצאה מהנגיף. במדינה נרשמו עד כה יותר מ-70 מקרים של חולי קורונה.

06:17 - סין: הנשיא שי ביקר במוקד התפרצות הקורונה

נשיא סין, שי ג'ינפינג, ביקר בעיר ווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה - כך דווח באמצעי התקשורת הרשמיים במדינה. הנשיא נפגש עם צוותים רפואיים מחזית המאבק בקורונה, בפעם הראשונה בה הוא מבקר במקום מאז ההתפרצות. בתוך כך, בתקשורת הסינית דווח כי הרשויות במחוז חוביי שוקלות להסיר חלקית את מגבלות התנועה על תושבים שמתגוררים באוזרים שאינם נמצאים בסיכון גבוה.

05:25 - 17 מקרי מוות נוספים בסין בעקבות הקורונה

הרשויות בסין דיווחו על 17 מקרי מוות נוספים כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, כולם במחוז חוביי - מקור ההתפרצות. עם זאת, מגמת הירידה בעוצמת ההתפשטות במדינה נמשכת, כשרק 19 בני אדם אובחנו כחולים ביממה האחרונה, בהשוואה ל-40 יממה קודם לכן. סך הכל עומד מספר החולים במדינה על 80,754, ו-3,136 בני אדם מתו כתוצאה מהנגיף.

05:07 - "ספינת הקורונה" מקליפורניה עגנה באוקלנד

ספינת התענוגות "גראנד פרינסס" נגועת הקורונה עגנה בנמל בעיר אוקלנד שבקליפורניה והרשויות החלו בקליטת כל 2,400 נוסעיה. הספינה הוחזקה החל מהשבוע שעבר מול חופי סן פרנסיסקו בשל חשש מהידבקות חלק מהנוסעים השוהים עליה. כל הנוסעים ייבדקו על ידי גורמי הרפואה במדינה וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמר כי החולים יוטסו לשהות בבידוד בבסיסים צבאיים בטקסס ובג'ורג'יה.

04:10 - הבית הלבן: אין חשש כי טראמפ נדבק בקורונה

הבית הלבן מסר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא נבדק בחשד כי נדבק בנגיף הקורונה, זאת לאחר שבכלי תקשורת דווח כי הוא בא במגע עם שני מחוקקים שהוכנסו לבידוד עצמי. "הנשיא לא קיבל תוצאות של בדיקות נגיף קורונה כיוון שלא בא במגע אם אף חולה קורונה, ואין לו שום תסמינים", מסרה דוברת המשכן סטפני גרישם, "הנשיא טראמפ נמצא במצב בריאותי מצוין והרופא שלו ימשיך לעקוב אחר מצבו".

03:45 - מקרי הידבקות ראשונים בפנמה ומונגוליה

בעוד שמספר מקרי ההידבקות בעולם חצה את ה-113,000, ויותר מ-3,000 בני אדם מתו - הנגיף ממשיך להתפשט: במונגוליה ובפנמה דיווחו הרשויות על מקרי הידבקות ראשונים בשטח המדינה. במונגוליה החולה זוהה כאזרח צרפת העובד במדינה. בפנמה החולה זוהתה כאישה בשנות ה-40 לחייה ששבה למדינה מספרד.

02:51 - לאחר הצניחה - עליה של 4% במחירי הנפט

מחירי הנפט רשמו הלילה עלייה של 4.1% - מעט יותר מדולר אחד לחבית - לאחר יממה שבה צללו למחירים הנמוכים ביותר מאז מלחמת המפרץ ב-1991. העלייה נרשמה אחרי שמשקיעים זיהו התאוששות, לאחר שנגיף הקורונה הפחית את הביקוש. קריסת שוק הנפט הביאה לירידות שערים חדות בוול סטריט שבניו יורק בעקבות הבהלה מהנגיף. מדד הדאו ג'ונס צנח ב-8% ומדד S&P 500 צלל ב-7.7%.

1:30 - סגן נשיא ארה"ב: איני יודע אם טראמפ נדבק בקורונה

מייק פנס, סגנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר כי הוא אינו יודע אם הנשיא נדבק בקורונה. זאת לאחר דיווחים בכלי תקשורת מהם עלה כי טראמפ שהה במחיצת ואף בא במגע עם חברי קונגרס שהוכנסו לבידוד עצמי לאחר שנמצאו בסמוך לחולה בנגיף. "אני באמת לא יודע לענות על השאלה הזאת, אבל מומחי הבית הלבן יתנו לכך תשובה במהרה", אמר פנס בתדרוך לעיתונאים שנערך בבית הלבן בהשתתפות גורמי הממשל האמונים על הטיפול בהתפשטות הווירוס.

1:16 - טראמפ: שוקלים הקלה משמעותית במס בשל נזקי הקורונה

נשיא ארצות הברית אמר כי ממשלו שוקל הקלה משמעותית במיסים, זאת לאור הנזקים שנגרמו לשווקים בשל נגיף הקורונה. בתדרוך לעיתונאים שנערך בבית הלבן בהשתתפות גורמי הממשל האמונים על הטיפול בהתפשטות הקורונה בארצות הברית, הנשיא אמר כי הבית הלבן ידון עם הקונגרס "על הפחתה או הקלה במיסוי, הקלה משמעותית מאד". בסך הכל, בארצות הברית נרשמו 605 מקרי הידבקות בנגיף.

00:30 - אבחון הרופאה משיבא שנחשדה בקורונה נמצא שלילי

בית החולים שיבא הודיע כי נשלל החשד שרופאה בבית החולים נדבקה בקורונה, זאת לאחר בדיקות נוספות שנערכו לה. החשד עלה בעקבות אבחנה חיובית של בן זוגה של הרופאה. בעקבות כך, נקראה כל משפחתה לשהות בבידוד.

22:51 - איטליה מרחיבה את הסגר לכל שטחי המדינה

לאחר עלייה של כמאה בני אדם ביממה במניין קורבנות המחלה, איטליה הרחיבה את הסגר לכל רחבי המדינה במהלך חסר תקדים שנועד לנסות לבלום את התפשטות הנגיף. ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הודיע כי לא יהיה עוד "אזור אדום", אלא במקום זאת - כל שטחי המדינה יהיו תחת אותם התנאים. במסגרת הסגר, התנועה של 60 מיליון האזרחים תהיה מוגבלת להגעה למקומות עבודה ולמקרי חירום בלבד, וכל ההתאספויות הציבוריות ייאסרו.

22:26 - מניין הנדבקים בישראל עלה ל-50

משרד הבריאות הודיע כי מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-50. החולה הנוספת שהתגלתה היא תושבת מחוז חיפה שחזרה מטנריף דרך מדריד ב-3 במרץ. היא נכנסה לבידוד מה-4 במרץ ומאז לא באה במגע עם אנשים נוספים, ומצבה הבריאותי טוב.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-10 08:05:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDU2MDTSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בהלת הקורונה: מאה תושבי ההתנחלות ענב ייכנסו לבידוד - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.