Search

לפיד: תמיכה חד פעמית של המשותפת עדיפה על בחירות רביעיות - וואלה!

לפיד: תמיכה חד פעמית של המשותפת עדיפה על בחירות רביעיות - וואלה!

לפיד: תמיכה חד פעמית של הרשימה המשותפת עדיפה על בחירות רביעיות
צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

ח"כ יאיר לפיד, מבכירי כחול לבן, אמר הבוקר (שלישי) כי הצבעה חד-פעמית של הרשימה המשותפת בעד הממשלה - עדיפה על בחירות רביעיות. זאת ברקע מאמצי המפלגה להקים ממשלה. "הייתי שמח אם היו עוד אפשרויות, אבל אין. מה עלינו לעשות? מה שטוב למדינת ישראל", טען לפיד.

לפיד אמר כי האפשרות המועדפת עליו הייתה "ממשלת אחדות לאומית" כשיו"ר המפלגה גנץ ראשון ברוטציה, אך האשים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "פסל אותה על הסף". "זה מה שתמיד רצינו, זה מה שהיינו שמחים לעשות היום", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו, "הבעיה היא שאין עם מי לדבר. בדקנו אלף פעם".

על כן, הסביר לפיד כי נותרו רק שתי אפשרויות: ממשלה צרה עם ישראל ביתנו והעבודה, אותה כינה "קשה", וסבב בחירות נוסף - אפשרות שתיאר כ"אסון". הוא הדגיש כי במקרה הראשון, הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה "בניגוד לכל השקרים שביבי מפיץ". לדבריו, "הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר. ביבי עשה איתם שיתופי פעולה כאלה אלף פעם. אני מודה מראש, זו לא הממשלה שרצינו. מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי".

"ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת יפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק", טען, בעוד סבב בחירות נוסף יביא לדבריו, ל"עוד שנאת אחים, עוד הסתה, עוד אלימות, עוד מיליארדי שקלים מבוזבזים. מדינה שלמה מורידה את עצמה לתהום בגלל בנאדם אחד".

מאז פרסום תוצאות הבחירות, מהם עלה שלגוש הימין-חרדים בראשות נתניהו יש רק 58 מנדטים ואילו בגוש הנגדי ישנם 62 מנדטים, בכחול לבן החלו לבחון את האפשרות להקים ממשלת מיעוט שתוגדר כממשלה זמנית במטרה להרחיבה בהמשך עם מפלגות מבלוק הימין, בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת, ללא בל"ד.

אתמול שוחח יו"ר כחול לבן בני גנץ עם שלושה מראשי הרשימה המשותפת, ללא בל"ד. בשיחה השתתפו יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי ויו"ר מפלגת רע"ם, ח"כ מנסור עבאס. גנץ חזר על כוונתו "להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, ולפעול כדי למנוע מערכת בחירות רביעית".

בכך, גנץ השלים סבב שיחות ראשון עם ראשי כל ארבע המפלגות המרכיבות את הגוש שלו. ביום חמישי הוא נפגש עם יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ, ומוקדם יותר אתמול הוא נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. מחר, חברי הכנסת עפר שלח ואבי ניסנקורן מכחול לבן צפויים להיפגש עם נציגי הרשימה המשותפת ולהתחיל איתם בדיונים לקראת סבב ההמלצות אצל הנשיא בשבוע הבא.

יו"ר הרשימה עודה צייץ בטוויטר כי הוא הבהיר לגנץ ש"הרשימה המשותפת תפעל לקדם את האינטרסים של כל האזרחים כסיעה מאוחדת על ארבעת מרכיביה. אנחנו דבקים במטרה שלנו להחליף את דרכו של נתניהו וזה מתחיל בכך שיכבדו את קולם המאוחד של הציבור הערבי ושותפנו היהודים".

ביממות האחרונות נפגש גנץ גם עם חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר מתל"ם, המתנגדים להקמת ממשלת מיעוט בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת. האוזר והנדל סירבו להתחייב כי יצביעו בעד ממשלה כזו במידה ותקום וממשיכים לדחוף להקמת ממשלת אחדות. גורם בכחול לבן אמר כי יו"ר תל"ם משה יעלון הבהיר לשניים כי עליהם "להתיישר עם עמדת הסיעה או להסיק מסקנות". כמו כן, גנץ צייץ אתמול כי "בכחול לבן יכולות להיות מגוון דעות, אבל יש רק עמדה אחת והחלטה אחת - של יו"ר המפלגה. לא של בכירים ולא של מקורבים". ללא הקולות של הנדל והאוזר לא תהיה לכחול לבן אפשרות להקים ממשלת מיעוט מבלי להזדקק לכל הח"כים של הרשימה המשותפת, כולל הח"כים של בל"ד. האוזר והנדל אמרו לגנץ ויעלון בשיחותיהם כי שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת והקמת ממשלה שמבוססת על הקולות שלה רק יחזקו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת גוש הימין אם יהיו בחירות נוספות, ועמדו על הצהרות בכירי המפלגה לפני הבחירות לפיהם לא יתבססו על המשותפת בהקמת ממשלה.

לאור ההתנגדות של הנדל והאוזר להקמת ממשלת מיעוט, עלו גם קריאות בכחול לבן להתפטרות שלהם, שכן אין למפלגה שום אפשרות חוקית להדיח אותם. האוזר והנדל נתונים ללחץ כבד מימין, פעילי ליכוד שולחים להם סמסים שקוראים להם לבלום הקמת ממשלת מיעוט, ומצד שני - פעילי שטח בכחול לבן מפיצים עצומה בקריאה לתמוך בכך. גם ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) מתנגד עקרונית לרעיון של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת. עם זאת, בעוד הח"כים הנדל והאוזר מאיימים להתנגד, או לא לתמוך בממשלת מיעוט במידה שזו תגיע להצבעה, בכחול לבן אומרים כי טרופר, המקורב מאוד ליו"ר המפלגה גנץ, יצביע בהתאם להחלטת הסיעה והחלטת גנץ, במידה שתתקבל החלטה כזו.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-10 06:37:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDU2MjHSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "לפיד: תמיכה חד פעמית של המשותפת עדיפה על בחירות רביעיות - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.