Search

התפשטות הקורונה: טד קרוז ייכנס לבידוד; מצעד החיים לא יתקיים השנה - גלובס

התפשטות הקורונה: טד קרוז ייכנס לבידוד; מצעד החיים לא יתקיים השנה - גלובס

09:35

ההתאחדות לכדורגל דיווחה כי בהמשך להחמרה בהתפשטות הנגיף, הנחה הבוקר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו כי משחק רבע גמר גביע המדינה בין קבוצות מכבי חיפה להפועל ב"ש ייערך ללא קהל.

בהודעה נכתב "אנו נמצאים בקשר רציף עם משרד הבריאות לגבי מגבלות הקהל ביתר משחקי הליגה והגביע ונעדכן את הקבוצות והאוהדים בהתאם".

09:30

בגרמניה הודיעה הממשלה על הנחיה למנוע התקהלויות של יותר מ-1,000 בני אדם, מה שישפיע על משחקי ה"בונדסליגה", על אירועי תרבות וכינוסים במדינה. שר הבריאות הגרמני יינס שפאן המליץ על הצעד למדינות המחוז המרכיבות את הרפובליקה הפדרלית הגרמנית. מספר הנדבקים בגרמניה חצה אמש את רף ה-1,000 בני אדם. עד כה לא נרשמו קורבנות כתוצאה מהמחלה במדינה, אולם תייר גרמני מת כתוצאה מהמחלה במהלך חופשה במצרים.

בשלב זה, החששות העיקריים בגרמניה הם מההשלכות הכלכליות של המשבר, במיוחד בעקבות דיכוי הצריכה המשמעותי באסיה. תעשיית הרכב הגרמנית נסמכת על סין ומדינות אסייתיות אחרות. מדד ה"דאקס" ירד ב-15% בשבועיים האחרונים, עם התפשטות המחלה והתפרצותה באירופה.

הקואליציה השולטת בגרמניה הסכימה היום לפנות בוקר על שורת צעדים על מנת לסייע לכלכלה הגרמנית, ביניהם סיוע כספי לחברות הנמצאות במשבר נזילות כתוצאה מהמשבר, חקיקה שתתמוך במעבר לעבודה במשמרות (כפי שנעשה במהלך המשבר הפיננסי של 2008) וסבסודה, הקלות במס לחברות שנפגעו ועוד. שווי הצעדים עומד על כמה מיליארדי אירו, לפי הערכות כלי התקשורת במדינה. הקואליציה גם הסכימה על הגדלת ההוצאות על תשתיות במדינה, בניסיון לפצות על אובדן העסקים וליצור צמיחה במשק הגרמני ב-2020.

בצרפת הודיעו הרשויות על איסור התקהלות של יותר מ-1,000 בני אדם. 1,126 מקרים מאומתים של המחלה נרשמו עד כה, ו-19 מקרי מוות. ארבעה חברי האסיפה הלאומית אובחנו כנשאים של הנגיף ונמצאים בבידוד. גם נשיא פורטוגל הצטרף אתמול לקבוצה ההולכת וגדלה של מבודדים באירופה, לאחר שהתברר כי תלמידי בית ספר שביקרו בארמונו לאחרונה נשאו את הנגיף; באיטליה נמצא ראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בבידוד בשבוע האחרון, לאחר שאובחן כחיובי למחלה, וכך גם שני מושלי מחוזות הנמצאים בהסגר.

09:20

משרד החוץ דיווח כי עובד ישראלי בשגרירות ישראל באתונה אובחן כנשא של נגיף הקורונה, לאחר שהיה על הטיסה של הצליינים היוונים. גם שניים מבני משפחתו אובחנו כנשאים.

שגרירות ישראל באתונה תהיה סגורה היום ותעבור חיטוי על פי הנחיות משרד הבריאות הישראלי. משרדי הבריאות של ישראל ויוון עומדים בקשר על מנת לטפל במקרה באופן המיטבי.

09:15

חברת קשרי תכופה המשמשת כסיטונאית וכסוכנות תיירות מפרסמת הודעת אזהרת רווח שנייה. ההודעה הקודמת של החברה בעקבות התפשטות וירוס הקורונה פורסמה ב-23 בפברואר. בהודעה הנוכחית מתייחסת החברה להחמרה בהנחיות משרד הבריאות מה-3 במרץ ביחס לבידוד הנדרש לנוסעים החוזרים ממדינות נוספות מאירופה - צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה (בנוסף לאיטליה).

"החברה מבצעת התאמות בפעילותה על מנת להתמודד עם הירידה בהיקפי הפעילות והמכירות המיוחסת להתפשטות האמורות. כמו כן, החברה מתאימה את כוח האדם שלה, עלויות השיווק והפרסום וכן עלויות נוספות לקיטון בביקושים".

החברה לא מפרסמת הערכת נזק כספית שעלולות להיגרם לה, כשהיא מעריכה כי במשך התפשטות הווירוס יגרע יותר בביקושים למוצרי תיירות. נקודת מוצא זו צפויה להתרחש עם הזינוק במספר החולים בארץ ל-39 ועם הצפי להחמרת ההנחיות באשר למדינות נוספות.

החברה מעריכה כי התפשטות הנגיף תביא ל"השפעות שליליות על התוצאות העסקיות של הקבוצה, על נזילותה, שווי נכסיה, מצב עסקיה, תנאי המימון שלה, אמות המידה הפיננסיות שלה, יכולתה לחלק דיבידנדים ועל יכולתה לגייס מימון לפעילותה ככל שתידרש לכך".

08:25

לאחר שאמש משרד הבריאות עדכן על 10 חולי קורונה נוספים בארץ, היום פרסמה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הנחיות התמודדות למפעילי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. 

כחלק מההיערכות, שורת המושבים הראשונה באוטובוסים תחסם בסרט סימון, ותימנע ישיבת נוסעים בהם, במטרה ליצור מרחק בין הנוסעים לנהג במהלך הנסיעה. באוטובוסים הבינעירוניים ייאסר להסיע נוסעים בעמידה, ובאוטובוסים העירוניים יתבקשו הנוסעים לא לעמוד בקרבת הנהג, אלא רק מהשורה השנייה. בנוסף, החברות ייערכו ויכינו תוכניות חירום למקרה של מחסור בנהגים, שיידרשו לבידוד.

5 מהחולים עליהם פורסם אמש הגיעו מחו"ל (איטליה, ספרד, בלגיה ו-2 מאוסטריה). חמישה נוספים הינם 5 מגעים של חולים מאומתים ידועים.

היקף הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי העולם עומד על 110,092. 3,831 איש מתו מהנגיף ו-62,302 החלימו. היקף הנדבקים בישראל עומד בשעה זו על 39 איש. 

08:00

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, כשבאלבניה דווח היום על מקרה ראשון של הידבקות. המקרה הראשון, ולמעשה גם השני באלבניה, התגלו אצל אב ובנו שחזרו לאחרונה מאיטליה. משרד הבריאות במדינה אמר כי השניים נמצאים במצב יציב, ללא סיבוכים. קדמו לאבחון כ-60 מקרים שבחנו גורמי הבריאות במדינה, שבהם לא נמצא סימן לנגיף. יותר מ-400 אלף אלבנים מתגוררים באיטליה השכנה.

בסין, מוקד התפרצות הנגיף, אותרו ביממה האחרונה 40 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה. 22 אנשים מתו מהנגיף, מהם 18 ממחוז ווהאן - המוקד הראשון של התפרצות הווירוס. מניין המתים הכללי מההתפרצות בסין עלה ל-3,119. מדובר בעלייה מעט מתונה יותר במספר הנדבקים בנגיף, לאחר שאתמול אותרו 44 מקרי הידבקות חדשים.

בישראל, מניין הנדבקים עלה ל-39 לאחר שאובחנו 14 חולים נוספים במדינה, כשחלקם שבו מחו"ל, חלקם באו במגע עם חולים אחרים ואחד נוסף נדבק ממקור לא ידוע. במקביל, נשקלת הטלת חובת בידוד על כל השבים מחו"ל - מכל המדינות. השר אריה דרעי הודיע על איסור כניסה למי ששהה במצרים בשבועיים האחרונים ואינו אזרח או תושב ישראל, ומשרד הבריאות קרא לכל מי ששהה ב-14 הימים האחרונים באזור העיר בית לחם להיכנס לבידוד גם כן.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-09 06:58:38Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiOWh0dHBzOi8vd3d3Lmdsb2Jlcy5jby5pbC9uZXdzL2FydGljbGUuYXNweD9kaWQ9MTAwMTMyMTA5NNIBAA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "התפשטות הקורונה: טד קרוז ייכנס לבידוד; מצעד החיים לא יתקיים השנה - גלובס"

Post a Comment

Powered by Blogger.